فلش

روزگاری مردم دنیا دلشان درد نداشت 

هر کسی غصه اینکه چه میکرد نداشت 

چشمه ی سادگی از لطف زمین می جوشید 

خودمانیم زمین این همه نامرد نداشت .

"زندگی " پژمردن یک برگ نیست 

            بوسه ای در کوچه های مرگ نیست 

"زندگی " یعنی ترحم داشتن 

              با شقایق ها تفاهم داشتن 

           

حالم گرفته از این شهر که آدم هایش همچون هوایش ناپایدارند ! گاه آنقدر پاک که باورت نمی شود ، گاه چنان آلوده که نفست می گیرد.

 

 

بدانید که زندگی مانند مدرسه است و شما برای یادگیری به اینجا آمده اید . مسائل ، جزیی از برنامه درسی است که ظاهر می شوند و از بین می روند ، درست مثل مسائل کلاس ریاضی ، اما درس هایی که از آنها یاد می گیرید برای همیشه پا بر جا می ماند .

زمان هیچ گاه دردی را درمان نکرده ، این ما هستیم که به مرور ، به دردها عادت می کنیم...

روش من در زندگی ساده است : با من خوب رفتار کن و من حتما با تو بهتر رفتار خواهم کرد.

به کوچه ای رسیدم که پیرمردی از آن خارج می شد ، به من گفت : نرو که بن بسته ! گوش نکردم ، رفتم . وقتی برگشتم و به سر کوچه رسیدم ، پیر شده بودم .

نه سفیدی بیانگر زیبایی است  ... ونه سیاهی نشانه ی زشتی . کفن سفید اما ترساننده است ...و کعبه سیاه اما محبوب و دوست داشتنی است ... انسان به اخلافش هست نه به مظهرش ... اگر صدای بلند نشانه مردانگی بود ...سگ سرور مردان بود ... و اگر لختی و برهنگی نشانه ی زن بودن بود میمون از همه خانم تر بود ... قبل از اینکه سرت را بالا ببری و نداشته هایت را به پیش الله گلایه کنی ... نظری به پایین بینداز و داشته هایت را شاکر باش . انسان بزرگ نمیشود جز به وسیله ی فکرش ، شریف نمیشود جز به واسطه ی رفتارش و قابل احترام نمیگردد جز به سبب اعمال نیکش.

آنقدر به آدمهای روی زمین بی اعتماد شده ام که میترسم وقتی از خوشحالی به هوا بپرم ... زمین را از زیر پایم بکشند !! ما در روزگاری زندگی می کنیم که تنها خدایش از پشت خنجر نمیزند!!!!!